Despre mine

M-am îndrăgostit de literatură pe vremea când încă nu eram un cititor cu metodă, deoarece mi-a oferit mereu alternativa fericită a unei lumi în care am visat, am sperat şi am crescut. Perindându-se în juru-mi destine dintre cele mai interesante, am fost pe rând regizor, judecător, m-am erijat în ipostaza personajului pozitiv, dar şi a celui negativ şi am învătat o mulţime de lecţii despre moralitate, iubire, empatie, despre viaţă în multitudinea ei de forme. Mai târziu, am învăţat că a reciti este apanajul unui bun cititor creativ, activ şi implicat, după cum afirma scriitorul rus Vladimir Nabokov.

Exerciţiul de lectură propus de acesta se concentrează în jurul unor posibile răspunsuri la întrebarea: Ce înseamnă un cititor bun?  

Cititorul trebuie să participe la lectură și cluburi de lectură.
Cititorul trebuie să se identifice cu eroul cărții.
Cititorul trebuie să se concentreze asupra problemelor sociale și economice din carte.
Cititorul ar trebui să opteze pentru o poveste ce are acțiune și dialog.
Cititorul ar fi trebuit să vadă dinainte ecranizarea cărții.
Cititorul  ar trebui să scrie și el.
Cititorul ar trebui să aibă imaginație.
Cititorul ar trebui să aibă memorie.
Cititorul ar trebui să folosească dicționarul.
Cititorul ar trebui să aibă simț artistic.

Ca profesor, vreau să împart cu elevii mei bucuria lecturii şi necesitatea exprimării corecte, să evadăm în exerciţii de imaginaţie, spre a învăţa să comunicăm şi să ne comunicăm eficient.

Citatele mele

„Educaţia este ceea ce rămâne dupa ce ai uitat tot ceea ce ai învățat în școală.” – Albert Einstein