Vă invităm să reflectăm împreună la următoarea provocare a viitorului: dacă scopul educaţiei, din neolitic și până astăzi, a fost pregătirea pentru roluri sociale şi formarea valorilor culturale și morale, care sunt rolurile sociale și valorile viitorului?
Doctorand în cadrul Universității București, fost Director de Programe al Discovery Europa Centrală și de Est
Director educațional ciclul gimnazial Școala Privată Aletheea, profesor de istorie
Scriitor și editor, revista „Știință și Tehnică”
Conferențiar Facultatea de Litere, Universitatea București
Profesor universitar la Universitatea București și redactor-șef la Revista Observator Cultural
Profesor universitar doctor Facultatea de Psihologie și Științele Educației
Fondator Educarium Kindergarten și cofondator și board member Aspire Teachers
Channel Sales Executive, compania Microsoft
Profesor matematică
Profesor limba engleză
Consiliere și orientare
Consiliere și orientare
Profesor limba engleză
Profesor limba franceză
Profesor limba și literatura română
Profesor pentru învățământul primar
Profesor pentru învățământul primar
7 culori ale curcubeului
7 zile în care Dumnezeu a creat lumea
7 pitici
7 ani de-acasă
7 minuni ale lumii
7 note muzicale
7 purici pe-un picior
09:30–09:40
Ada Roseti și Mihai Stamatescu
09:40–09:55
Susținută de Carmen Mușat
09:55–10:10
Susținută de Oana Chelaru-Murăruș
10:10–10:30
Susținută de Alexandru Mironov
10:30–10:45
Susținută de Anca Nedelcu
10:45–11:05
Susținută de Robert Pufan
11:05–11:20
Susținută de Ruxandra Manea
11:20–11:30
Prezentate de Ada Roseti
Moderatori: profesor Virgilius Teodorescu și Adriana Manole – reprezentant Microsoft
Competența digitală, o abilitate esențială pentru elevi și profesori în secolul XXI, este una dintre cele 8 competențe cheie din cadrul european de învățare pe tot parcursul vieții (KCLL) și din Agenda digitală europeană. Utilizarea tehnologiei în mediul educațional presupune facilitarea proceselor de predare, învățare și evaluare, dezvoltarea competențelor digitale la clasă, dar și prezentarea și respectarea normelor de siguranță în mediul online. Avem la dispoziție în acest moment o multitudine de resurse digitale (conținut video, povești virtuale, infografice, postere educaționale, modele 3D) organizate în platforme sau aplicații educaționale. Ne propunem să explorăm împreună o parte din aceste ferestre spre școala viitorului, fără să uităm că tehnologia este menită să aducă oamenii împreună, să faciliteze creativitatea, spiritul civic și cel inovativ.
Moderatori: profesor John Riley și consilier educațional Bogdan Godja
Modelul Gamification design înseamnă o provocare pentru cadrele didactice în a-și regândi și reformula ”bagajul” de instrumente, metode, modele și resurse educaționale. Gamification design presupune și implică abilitățile creative ale elevilor, facilitând identificarea şi utilizarea inteligențelor multiple ale acestora; utilizează metode similare jocului pentru a consolida un sistem bazat pe recompensă, întărirea comportamentelor pozitive și dezvoltarea unor abilități esențiale secolului XXI: colaborare, adaptabilitate, gândire critică, autonomie în învățare; reprezintă un mijloc de control al activităților din clasă; aduce bună dispoziție în activitățile educaționale care integrează componenta ludică și munca în perechi, echipe etc.
Moderator: Oana Niculae – Country Leader Points of You™ România
„Educația ca inspirație” sau „Cum inspirăm la educație”? Oana Niculae vă propune un exercițiu de coaching având ca suport instrumentele și metodologia Points of You România, o explorare surprinzătoare și proactivă a subiectului propus. Plecând de la presupunerea dorinței de implicare a dascălilor prezenți în procesul educațional, aceștia sunt invitați să-și vizualizeze și să-și împuternicească prin acțiuni propriul aport, acea valoare unică pe care doar ei o pot aduce sistemului și, mai mult, valoarea adusă în creșterea calității morale și tehnice a micilor viitori adulți, cei pe care-i inspiră zilnic. Pe cine Inspir? Pe cine Educ? Care sunt micile acțiuni repetate care, o dată devenite obișnuite, se transformă în comportamente de calitate? Cum devin ele sursă de inspirație? Cum le putem educa? Cum transferăm dorința de valoare? Vă așteptăm să descoperim toate acestea împreună!
Moderatori: consilier educațional Bianca Stîncan – Stănescu, profesori Andreea Lazăr și Andreea Cotițosu
Într-un sistem de învățământ care se axează pe latura informațională, partea emoțională este lăsată pe planul doi sau ajunge chiar să nu fie deloc accesată. În cadrul acestui atelier, ne propunem să vedem „partea plină a paharului” din perspectiva resurselor pe care fiecare dintre noi le are. Vă propunem abordarea subiectului din două puncte de vedere: cel al psihologului și cel al profesorului. Pe tot parcursul acestei întâlniri, vă invităm în universul educatorului de emoții, al profesorului ce se raportează la grup, dar și la individualitatea grupului, al profesorului „poveste”.
Emoțiile ÎMBOGĂȚESC. Acestea aduc plus valoare atât procesului educațional, cât și relației elev- profesor. Viața își continuă cursul dincolo de porțile instituțiilor de învățământ, iar noi ne dorim copii pregătiți pentru provocările ce vor urma. Cum putem fi alături de ei în acest demers? Cum dezvoltăm cunoașterea astfel încât ea să fie adaptată realității de mai târziu? Dar, mai ales, cum putem dezvolta inteligența emoțională? Sunt intrebări la care vă invităm să răspundem împreună.
Moderatori: profesori Aniela Mancaş şi Mihai Stamatescu
„Transdisciplinaritatea” priveşte – aşa cum indică prefixul «trans» – ceea ce se află în acelaşi timp şi între discipline, şi înăuntrul diverselor discipline, şi dincolo de orice disciplină.” (Basarab Nicolescu) Abordarea învăţării din perspectivă transdisciplinară are ca rezultat un model de cunoaştere unitară, globală, holistică. Cuvinte/sintagme-cheie implicate: diversitate, perspective multiple, gândire critică, gândire laterală. Proiectarea situaţiilor de învăţare transdiciplinară solicită un algoritm specific, iar modelul de evaluare utilizat propune criterii/grile de evaluare care implică apelul la valori, atitudini, emoţii, abilităţi hibride, competenţe anticipative, competenţe strategice etc.
Moderatori: profesori învățământ primar Florentina Vasile și Mădălina Nicolescu
Acest atelier este despre fiecare dintre noi; despre cum am putea să ne schimbăm modul de predare, despre deschidere și flexibilitate și nu în ultimul rând despre ascultarea nevoilor și dorințelor copiilor. Gândirea critică și creativă este o modalitate de a privi probleme sau situații dintr-o nouă perspectivă, un proces prin care dezvoltăm idei unice, elaborate, o calitate care influențează viața copiilor. Presupune un proces de gândire reflexiv și independent. Cuvinte cheie: reflecție, conexiune, identificare, argumentare, asociere, întrebări, păreri diferite, independență în gândire.