Grațiela

Bălcescu

COORDONATOR EDUCAȚIONAL CICLUL PRIMAR

Din jurnalul unui prof care crede

Din jurnalul unui prof care crede

Cum ar fi dacă, în fiecare clipă, ne-ar plăcea ceea ce facem?

Cum ar fi dacă copiii ar fi proprii lor profesori?

Cum ar fi dacă am avea încredere cu adevărat în copii?

Și…

Cum ar fi dacă aș răspunde la întrebarea: Ce este Aletheea?

  • Mi-aș imagina că am de escaladat cel mai înalt munte din lume…și m-aș pregăti serios pentru această provocare. M-aș echipa corespunzător cu:
  • pereche de bocanci de firmă, marca PASIUNE;
  • un polar de ÎNCREDERE pentru protecție;
  • o pereche de pantaloni impermeabili de tip ZÂMBETE
  • și un rucsac pe care l-aș umple până la refuz cu: ÎNTREBĂRI, GREȘELI, EMOȚII, IDEI, DORINȚE, LACRIMI, VALORI SIMPLE, ÎNCERCĂRI și DRAGOSTE.

Și chiar dacă aș alege traseul cel mai lung, cu cele mai multe obstacole, mi-aș imagina că am CURAJ, că POT și că NU RENUNȚ… pentru că știu și cred că cel mai înalt munte din lume este COPILUL cu al său dar înnăscut de a ÎNVĂȚA continuu și firesc.

Cam așa e în Aletheea…

Mihai Stamatescu - Coordonator Educational Ciclul Gimnazial

Mihai

Stamatescu

COORDONATOR EDUCAȚIONAL CICLUL GIMNAZIAL

Stimularea imaginaţiei, a creativităţii şi a inovaţiei reprezintă cheia educaţiei pentru viitor

Winston Churchill spunea că „ne modelăm instituţiile, pentru ca apoi acestea să ne modeleze pe noi.” Şcoala, în urmă cu un secol şi jumătate, a fost gândită ca o fabrică. Dacă un sistem industrial poate fi standardizat, mecanizat şi conceput astfel încât să funcţioneze liniar, viaţa omului şi educaţia sa nu pot fi programate să se desfăşoare astfel.

Provocarea şcolilor de astăzi este aceasta: cum să remodelăm instituţia numită şcoală?

Primo: Nu profesorul este important în activitatea şcolară, ci elevul. În clasă profesorul predă, dar dacă elevul nu învaţă, înseamnă că educaţia nu s-a produs.

Secundo: Cineva a spus că ”viaţa nu este un exerciţiu academic”. În consecinţă, n-are sens să ne pregătim pentru asta.

Tertio: Se estimează că jumătate dintre elevii care intră acum în sistemul educaţional vor lucra în meserii care nu s-au inventat încă. Stimularea imaginaţiei, a creativităţii şi a inovaţiei reprezintă cheia educaţiei pentru viitor.

Quarto: Educaţia este un proces de învăţare personal. Scopul şcolii ar trebui să fie acela de a furniza instrumente şi resurse în vederea dezvoltării celor 4 C: gândire Critică, Comunicare, Colaborare şi Creativitate.

Quinto: Într-o şcoală adulţii nu trebuie să îndeplinească un rol de comandă şi control. Sancţiunea şi coerciţia pot duce doar la supunere, nu şi la libertate.