Despre noi
Aletheea – O formulă emoțională și educațională
Ca părinte, îţi doreşti cel mai bun viitor posibil pentru copilul tău. Îţi doreşti să ajungă departe, să fie arhitect, medic, avocat, inventator sau inginer. Îţi imaginezi în fel şi chip viitorul de care se va bucura el: carieră de renume, dragoste, bunăstare, recunoaştere şi respect. În acelaşi timp, şi copilul tău visează să se joace cât mai mult, să aibă cât mai mulţi prieteni, să râdă cât mai des, să aibă cât mai multe jucării, să fie înconjurat de oameni dragi şi să fie cât mai independent şi fericit, oriunde s-ar afla.
Făcând un pas înapoi, am realizat că cele două visuri nu sunt diferite și că, dimpotrivă, pot convieţui armonios, în perspectiva unei școli unde siguranţa, dragostea, prietenia şi încrederea se întâlnesc şi îşi dau mâna.
Păstrând în minte cele două perspective, ideea şi apoi decizia de a construi o şcoală au apărut în mod firesc. Şcoala trebuie să fie un loc de întâlnire. Este concluzia inevitabilă, ce integrează în cel mai natural mod cu putinţă aşteptările copiilor, ale părinţilor şi ale profesorilor deopotrivă. Pentru copii, şcoala este un loc de întâlnire nu doar cu alţi copii, ci şi cu profesorii, care le facilitează trăirea unor experienţe valoroase de dezvoltare intelectuală, morală, socială, civică, emoţională şi fizică. Pentru profesori, şcoala este instituţia în care se produc în egală măsură formarea şi informarea copiilor, având ca repere valori, obiective şi criterii pentru ca, la sfârşitul acestui proces, să evalueze modul în care toate acestea au fost îndeplinite, printr-o raportare la individualitatea fiecărui copil.
Înainte ca Şcoala Aletheea să îşi găsească întruchiparea în proiectele arhitectului, ea a fost imaginată ca un mediu deschis şi stimulator, care să încurajeze elevii să exploreze şi să participe, să le faciliteze atât lor, cât şi profesorilor, desfăşurarea activităţilor de învăţare.
Construită de la zero pe un teren generos din nordul Bucureștiului, într-o zonă curată și liniștită, clădirea a fost proiectată împreună cu un arhitect specializat în construcția de școli, pentru a crea un spaţiu în care mediul fizic poate sprijini procesul de învăţare.
Pe măsură ce copilul creşte, învață în moduri diferite, iar mediul fizic al şcolii reflectă această caracteristică prin:
- un mediu bogat din punct de vedere vizual, creativ şi surprinzător;
- spaţii şi suprafeţe în care sunt expuse lucrările copiilor;
- săli de clasă spaţioase (45–55 mp) şi luminoase, care reflectă vieţile elevilor şi includ spaţiu de afişare pentru proiecte, lucrări de artă şi obiecte din natură;
- spații dedicate pentru arte vizuale, STEM, teatru și muzică, dar și pentru întâlnirile periodice la care participă toți elevii;
- atenţie specială acordată proporţiei şi înălţimii diferitelor elemente, pentru a asigura un spaţiu decorat și echipat ergonomic.
340+
ELEVI
7000+
MP CAMPUS ȘCOLAR
8000+
ORE DE DEZVOLTARE PERSONALĂ
100+
PROFESORI