Cluburi
Susţinem şi stimulăm înclinaţiile individuale ale fiecărui elev, pentru a răspunde nevoilor de dezvoltare vocațională.
Oferta de Cluburi promovată de Școala Aletheea a fost gândită pentru a susține și stimula înclinațiile individuale ale fiecărui elev și pentru a răspunde nevoilor lor de dezvoltare vocațională.
Atât pentru ciclul primar, cât și pentru ciclul gimnazial, în intervalul 15:00/16.00 – 18:00 sunt organizate cluburi cu sau fără plată, în funcție de disponibilitatea profesorilor.
Participarea la aceste activități este opțională, iar modalitatea de înscriere și tarifele vor fi comunicate în avans părinților, de două ori pe an, pentru înscrierea la cluburi în Modulele 1-2, respectiv 3-5.

Cluburile Aletheea
STEM
Primele orașe din istorie au apărut fiindcă oamenii au fost nevoiți să se grupeze pentru a putea să supraviețuiască. La început, orașele erau mici și cochete, dar apoi au început să crească, înghițind sate și păduri, ba chiar și alte orașe, până au devenit aproape niște imperii. Unele au fost distruse de invadatori sau de furia vreunui rege morocănos, iar altele au continuat să crească, devenind uriașe cu fiecare secol care trecea.
Hai să descoperim informații despre cum s-au întâmplat aceste lucruri și despre multe alte povești istorice, despre grădini, gladiatori și Colosseum, samurai, cruciade, catedrale, fabrici, războaie mondiale și Războiul Rece. Totul într-un mod interesant și captivant, prin joacă. Da, ai citit bine, pentru că la fiecare întâlnire de la club vom învăța și ne vom juca cu boardgame-ul creat de mine. Te aștept la Clubul Historypolis!
Profesor: Damian Feraru
În cadrul acestui club, prin intermediul proiectelor aplicate, interactive și interdisciplinare (știință, tehnologie, inginerie, artă, matematică) facem cunoștință cu roboți, construim invenții, lucrăm cu circuite electronice și contribuim la dezvoltarea unor abilități de gândire logică și structură, prin aplicații de programare.
Ce îți trebuie?
Pe durata cursului folosim roboți, creioane 3D, componente electronice și tablete puse gratuit la dispoziția cursanților. Nu este nevoie să aduci ceva de acasă sau să cumperi ceva suplimentar.
Competențe necesare
Fiind un curs recomandat celor care sunt la început de drum, nu sunt necesare cunoștințe legate de domeniul tehnologiei. Ajută, bineînțeles, dacă cei mici au dexteritate, pentru a putea folosi mai ușor uneltele și componentele pe care le folosim la curs.
Ce învață copiii?
Cursurile sunt introduse copiilor sub forma unor povești și provocări în care fac cunoștință cu roboți, află lucruri despre lumea înconjurătoare (cum creăm mașinării, la ce ne ajută, cum putem face lumea un loc mai bun folosindu-ne de tehnologie), construiesc invenții sau își dezvoltă abilități de gândire logică și structură, învățând să programeze vizual.
Profesor: Cătălin Tudor, Trainer Small Academy
În cadrul clubului FLL, copiii vor lucra împreună pentru a construi și programa un robot din piese LEGO, cu care vom participa la competiția First Lego League. Robotul va trebui să rezolve misiuni pe o hartă de joc, iar fiecare misiune reușită va aduce puncte. Pe lângă partea tehnică, ne vom ocupa și de strategie, creativitate, rezolvarea de probleme, documentare și lucru în echipă. Vom parcurge ghidul oficial de pregătire (Team Meeting Guide), vom completa caietul de echipă (Engineering Notebook) și ne vom organiza în jurul unor obiective comune.
În funcție de componența grupei, copiii vor avea roluri diferite:
• Project Manager (coordonează echipa și asigură respectarea termenelor limită),
• Robot Designer (creează și optimizează designul robotului pentru performanță maximă),
• Programmer (scrie și testează codul pentru a controla mișcările robotului),
• Builder (asamblează fizic robotul, conform specificațiilor echipei),
• Researcher (investighează tema sezonului și pregătește prezentarea soluției),
• Presenter (comunică clar ideile echipei în fața juriului),
• Strategy Specialist (planifică tactici pentru a maximiza punctajul în meciuri),
• Documenter (înregistrează procesul de lucru și întocmește rapoarte),
• Tester (verifică funcționalitatea robotului și identifică îmbunătățirile necesare).
Profesor: Traian Tudosie
Clubul de Științe – unde curiozitatea prinde viață! Ești gata să devii un mic explorator al naturii? La Clubul de Științe, transformăm întrebările în descoperiri și curiozitatea în cunoaștere! Copiii învață cum să lucreze în siguranță într-un laborator, cum să folosească microscoape (clasice și digitale), pipete, eprubete și alte instrumente interesante. Studiem frunze, flori, insecte, reptile, moluște și păianjeni, descoperind împreună cum funcționează viața.
🔍 Observăm. Gândim. Înțelegem natura. Ne concentrăm pe: explorarea corpurilor vii și a mediului, recunoașterea plantelor și animalelor, descoperirea anotimpurilor și a efectelor lor, protejarea naturii și a resurselor planetei, importanța reciclării și a grijii față de mediu.
Pentru noi, știința nu e doar un set de lecții – este o aventură! Nimic nu e mai captivant decât să afli răspunsuri…prin joacă și experiment!
Profesor: Andreea Sacagiu
Pornind de la documentarul „How It’s Made”, pe parcursul acestui club vom descoperi cum se fabrică sau se construiesc anumite obiecte din activitatea noastră. Fie că vorbim de muzică și artă, mâncare, istorie sau sport, toate instrumentele și obiectele pe care le folosim au trecut printr-un proces de fabricație și au o istorie a lor. Cine a inventat internetul și cum? Dar jocurile video? Care au fost primele desene animate și cine le-a realizat? Cum se fac banii și ce a fost înainte de ei? Cum se fac stilourile și creioanele colorate? Cum se prelucrează și ce este bumbacul? Sau unde și cum s-au făcut primii hotdogi?
Despre acestea și multe altele, cum s-au întâmplat și cine a venit cu ideea, vom desluși împreună la club. Fiecare întâlnire va avea o tematică specifică pe care o vom explora prin analiza și “deconstruirea” obiectelor discutate sau construcția unor machete personalizate.
Te aștept să descoperim împreună How It’s Made!
Profesor Anastasia Feraru
Aritmetica mentală este o modalitate de calcul inventată în Asia, veche de sute de ani. Instrumentul folosit pentru calculul matematic a unor șiruri de numere (unele șiruri au și zeci de termeni) este ABAC-ul (soroban). Odată ce copiii sunt obișnuiți să calculeze pe abac, începem exersarea calcului mental, prin ajutarea copilului să își imagineze acest instrument și astfel să realizeze calculele pe abacul imaginat. Astfel, Aritmetica mentală este mai mult decât o modalitate de calcul, este un SPORT AL MINȚII!
Caracteristica principală a acestei metode este aceea că dezvoltă ambele părți ale creierului într-un mod echilibrat. Un creier dezvoltat este o platformă pentru succes în viitor: copiii vor fi mai independenți și vor studia mai ușor, iar performanța lor se va îmbunătăți! Folosind această metodă, se activează o parte diferită a creierului față de cea utilizată în cazul calculelor făcute cu creionul pe hârtie, așa cum sunt predate în cadrul sistemului de învățământ tradițional. Toți copiii pot învăța această metodă, chiar dacă nu au înclinații matematice deosebite! Pentru ca învățarea metodei de calcul cu abacul să fie interesantă pentru copii, alternăm efortul intelectual cu activități fizice, exerciții de grup interactive și jocuri educative și distractive.
Manualele și caietele sunt special concepute pentru fiecare modul de învățare. Pe lângă toate acestea, copiii au acces nelimitat în platforma online (Abakus Europe), fiecare având cont. Exersarea zilnică timp de 15 – 20 de minute ajută copiii să își consolideze abilitățile de învățare și să obțină rezultate mai bune, iar utilizarea platformei online va crește viteza și eficiența învățării.
Profesori: traineri Logos
Ești curios să descoperi o poveste captivantă prin intermediul căreia să te antrenezi la matematică? Vrei să te convingi singur de motivele pentru care îți place matematica? Sau de motivele pentru care (momentan!) nu-ți prea place? Dacă răspunsul tău este afirmativ, atunci Clubul „Maps of Math” este pentru tine.
În cadrul întâlnirilor de la club, vom explora diverse hărți pentru a afla mai multe despre Mathoria. Mathoria este un sătuc în care matematica dirijează totul. Locuitorii cunosc matematica și o folosesc în toate: la piață, acasă, la școală, când trebuie să se deplaseze în interiorul comunității, dar și când construiesc. Numai că nimeni nu știe cum de toți locuitorii se pricep la matematică. Povestea nu este lipsită de probleme. Într-o dimineață, aceștia se trezesc că matematica a fost furată. De către cine și de ce?
Hai să aflăm împreună la Clubul „Maps of Math” și vom rezolva împreună problemele și exercițiile necesare pentru a parcurge harta întâlnirii.
Profesor Damian Feraru
Clubul „Junior chef” se adresează copiilor între 6 și 11 ani și își propune să exploreze universul gastronomic. Copiii vor prepara rețete delicioase și vor descoperi secretele unei alimentații sănătoase, toate într-un mediu distractiv și sigur. Activitățile de la acest club îi vor inspira pe copii să rămână curioși când vine vorba despre mâncare și poate chiar să adopte obiceiuri alimentare sănătoase pentru întreaga viață.
În iunie, în ultima oră a clubului, vom organiza „Bucătăria Junior Chef – Ora Degustării”: o activitate în care copiii și părinții vor prepara una dintre rețelele învățate la club, iar toată lumea se va bucura de roadele întâlnirilor noastre.
Printre obiectivele cursului se numără: dezvoltarea abilităților practice de gătit (copiii vor învăța să pregătească rețete simple și să își însușească tehnici de bază în bucătărie), educație alimentară (vor învăța despre importanța unei alimentații echilibrate și sănătoase, înțelegând rolul diferitelor grupuri alimentare și cum să aleagă opțiuni nutritive), creșterea independenței și încrederii (prin participarea activă la procesul de gătit, copiii vor câștiga încredere în abilitățile lor și vor dobândi autonomie în luarea deciziilor alimentare).
Pofta vine gătind! Îi așteptăm cu drag pe copii la club!
Clubul nu este potrivit pentru copii cu alergii și intoleranțe alimentare.
Profesori: Gabriela Manda & Dorina Opran
Kiturile STEAM sunt un curs extracurricular care invită copiii într-o călătorie ce va combina cunoștințe și proiecte, joc și construire. Îi va ajuta să descopere ce înseamnă lumea și să înțeleagă cum funcționează lucrurile. Este un curs în care vor meșteri proiecte individuale, se vor distra cu prietenii, vor construi jucării și vor deveni mai inteligenți, ajutându-i să facă față vieții cu entuziasm și curiozitate.
Programul nostru este compus din doisprezece module, la care adăugăm în fiecare an noi teme și proiecte. Astfel, copiii au oportunitatea de a descoperi mereu conținut nou, adaptat vârstei și nivelului lor de experiență.
Copiii vor primi kituri individuale de materiale pe care, cu ajutorul echipei eematico, le vor transforma în jucării educative care îi vor ajuta să descopere lumea prin subiecte precum: știința zborului, secretele corpului uman, arhitectura, știința sunetelor, știința mediului și alte șapte subiecte, la fel de fascinante. Vor putea lua acasă jucăriile făcute cu propriile mâini pentru a continua să se joace și să exploreze cu ajutorul unor tutoriale video distractive și activități interactive pe calculator.
Cursul nostru extracurricular STEAM dezvoltă creativitatea, curiozitatea și gândirea critică, precum și multe abilități practice, extinzând cunoștințele copiilor despre lume.
Profesor: Alina Paveliuc
Educație prin șah / Chessy.Club – Clubul de șah îi poartă pe copii într-o poveste cu personaje fantastice, cântece, jocuri și poezii, fixându-le totodată elementele generale de bază, elementele strategice și tactice ale jocului de șah, învățându-i să aplice principiile teoretice în situații concrete și să analizeze situații complexe.
Clubul își propune să îi ajute pe copii să își dezvolte abilitatea de a detecta cel mai simplu mod de rezolvare a unor probleme practice; capacitatea de a comunica în timp util și într-o formă atrăgătoare clară și organizată în analiza unei poziții; interesul și motivația pentru studiul șahului prin utilitatea dovedită de aplicabilitățile lui; capacitatea de a se adapta la situații diferite prin folosirea unei mari varietăți de procedee strategice; spiritul de echipă și de fair-play. Nu în ultimul rând, șahul este renumit pentru dezvoltarea atenției, a gândirii logice, a gândirii creative, a puterii de concentrare.
Pentru jucătorii de șah avansați, există posibilitatea participării la antrenamente de performanță în cadrul școlii. Înscrierile se vor face direct la profesor, în urma unei evaluări.
Profesori: Mădălina Maria Lejean-Anușca / Vasile Anușca
„Prin lume… Hai-hui!” are ca tematică descoperirea diferitelor țări, tradiții, simboluri specifice, elemente de limbă, îmbrăcăminte, obiective turistice etc. Activitățile se vor desfășura sub forma unei călătorii în jurul lumii, copiii putând descoperi astfel diferențele dintre țări.
Activitățile vor conține informații inedite, atractive, deoarece dorim să captăm atenția și interesul copiilor către cunoaștere. Nu vor lipsi imaginile, filmele, jocurile și concursurile. Ne dorim ca la sfârșitul anului școlar, copiii să aibă o mai bună percepție asupra lumii din jurul lor.
Profesor Mihaela Cornețeanu
Copiii noștri se dezvoltă mult mai frumos atunci când se joacă și explorează natura. Ca activitate pentru cei mici, grădinăritul este interesant, sănătos și educativ. La acest club, micii grădinari vor parcurge o serie de activități outdoor sau indoor, în funcție de vreme: vor pregăti grădina pentru semănat, vor planta semințe și răsaduri diverse, vor recunoaște plantele și le vor distinge de buruienile nefolositoare, vor uda grădina și își vor culege roadele muncii lor. Atunci când vremea nu ne va mai permite să lucrăm în grădină, vom avea activități de grădinărit în mini-sere, ghivece, cofraje de ouă și vom putea planta semințe prin metoda hidroponică.
Profesor: Adriana Albeș
LIMBI STRĂINE
Cambridge Club is a club focused on preparing young learners for the Cambridge exam, specifically Starters, Movers and Flyers levels. Students will concentrate on speaking, listening, reading and writing through a variety of interactive and fun activities. This club is designed to support students with test taking techniques specified in this exam and also encourages students to use their previous English knowledge with confidence as they continue to attain more information.
Profesor: Andreea Cotițosu
English Performance is a club focused on developing language skills through interaction and creativity. This club is designed to support students in personal development, listening and speaking skills. It also encourages students to work well with others, conversationally and in a social setting. If a young learner is shy or enjoys the stage, this club encourages both students alike.
Profesor: Amy Fischer
ARTE
Oare cum pot reda realitatea prin desen? Răspunsul este simplu: prin exercițiu și prin cunoașterea unor reguli de bază ale desenului.
Acest atelier propune învățarea etapelor de lucru ale unui desen profesionist: paginația și construcția formelor (fie că sunt obiecte, plante, flori, animale, peisaje sau portrete), valorația (raportul dintre lumină și umbră), textura, materialitatea.
Prin intermediul acestui curs, copiii își pot dezvolta înclinațiile, talentul și cunoștințele artistice.
Profesor: Sidonia Călin
Dragi copii și părinți,
Aici Cris, profa de Arte Vizuale și Abilități Practice (AVAP). Mă bucur să ne întâlnim și după amiază, în cadrul orelor de club. Îmi propun ca în cadrul clubului Atelier de arte (cu Cris), copiii să exploreze în Modulul I partea de desen. Vor utiliza materiale precum: creionul grafic, grafitul și tușul. Vor exersa metoda desenului pas cu pas, și nu numai. În cadrul Modulului II, copiii vor picta, vor afla informații despre culori și materialele de lucru folosite. Modulul III este rezervat colajelor. Copiii vor folosi resurse precum cartoane și foi colorate, reviste, fotografii, lipici și foarfecă. Modulul IV este cel în care copiii vor crea un carnețel de lucru cu copertă, folosind o metodă de lucru japoneză. În interiorul carnetului, vor putea să deseneze, să picteze, să lipească fotografii sau să-și noteze gândurile și sentimentele. Modulul V este rezervat tehnicii de lucru origami și abilităților practice. Copiii își vor dezvolta motricitatea fină și răbdarea cu ajutorul tehnicii origami. De asemenea, vor realiza câteva produse cu ajutorul diferitelor tehnici de lucru (decupare, lipire, pliere, mototolire, pictură, desen) pentru a-și dezvolta abilitățile practice.
Clubul urmărește împărțirea anului școlar pe module pentru a-i familiariza pe copii cu diferite tehnici de lucru și subiecte diverse, pentru a le dezvolta abilitățile artistice și pentru a le dezvolta și consolida răbdarea, atenția la detalii, perseverența, imaginația și creativitatea.
Să ne întâlnim cu bine,
Cris.
Profesor: Cristina Rizea
Atelierul de grafică propune o serie de teme plastice prin care copilul își poate dezvolta abilitatea de comunicare prin imagine și gest artistic.
Temele plastice pe care le vom dezvolta pe parcursul atelierului îmbină tehnicile tradiționale: linogravura, xilogravura, monotipia, penița cu tuș, laviul, marmorarea, cu noile tehnici ale artei contemporane: ilustrația de carte, cartea ca obiect artistic, colajul.
Vom învăța să lucrăm cu diferite materiale și unelte: creioane, linere, penițe, cărbune, acuarele, acrilice, dăltițe, hârtie pentru desen, pentru acuarelă, materiale textile, linoleum, lemn. Demersul nostru artistic va fi însoțit de scurte prezentări ale marilor artiști începând cu perioada renașterii și ajungând până în zilele noastre.
Profesor: Sidonia Călin
Lâna împâslită este considerată a fi cel mai vechi material textil cunoscut. În tradiția populară românească, lâna împâslită era folosită pentru articole de îmbrăcăminte, dar mai ales pentru încălțăminte, datorită proprietăților izotermice și hidroizolante (în Maramureș încă se mai fac pălării prin împâslirea lânii).
În zilele noastre, acest procedeu este folosit ca mijloc de exprimare artistică (arta textilă, arta contemporană). Există două metode de împâslire a lânii: împâslirea la ud și împâslirea cu acul. Ambele tehnici dezvoltă dexteritatea, răbdarea, capacitatea de concentrare a copiilor, dar și imaginația.
În cadrul atelierului vom aborda diferite teme, de la tablouri de lână, jucării până la articole de vestimentație și bijuterie (pălării, cercei, coliere, brățări, broșe ș.a).
Profesor: Sidonia Călin
Clubul de pictură este conceput pentru copiii dornici să exploreze lumea artei și tehnicile de pictură, având ca obiectiv principal dezvoltarea imaginației, gândirii și creativității într-un mod relaxant și plin de distracție. Micii artiști vor avea oportunitatea de a se exprima artistic folosind o varietate de materiale, instrumente și tehnici, având la dispoziție suporturi diverse precum pânza, hârtia, sticla sau materiale textile, cum ar fi tricourile sau sacoșele de bumbac.
Clubul își propune să îi introducă pe copii în lumea captivantă a culorilor, formelor și contrastelor cromatice, stimulând spontaneitatea și facilitând dezvoltarea unor abilități și tehnici de exprimare artistică. De asemenea, se încurajează comunicarea și colaborarea în echipă, oferindu-le copiilor oportunitatea de a interacționa și de a crea împreună, într-un mediu plin de inspirație și creativitate.
Profesor: Angela Osadczuk
Clubul oferă o experiență captivantă pentru copii, în care își vor putea dezvolta imaginația și creativitatea prin intermediul unor activități practice și distractive. Pas cu pas, vor explora diverse tehnici artistice, inclusiv decupajul, încodeierea, colajul, mozaicul, confecționarea lumânărilor, realizarea săpunului, monotipia și multe altele.
În cadrul acestor activități, copiii vor avea oportunitatea să experimenteze și să creeze lucrări unice, precum topiary, bijuterii, mandale, evantaie și jucării decorative, folosind o varietate largă de materiale, cum ar fi șervețele, flori presate, polistiren, hârtie, crenguțe, ceară și altele.
Prin această experiență, copiii nu numai că își vor dezvolta abilitățile artistice și tehnice, dar vor învăța și să-și îmbunătățească concentrarea, să își dezvolte abilitățile cognitive și să își controleze activitatea motrică fină. De asemenea, vor învăța să-și aprecieze propriile creații și să respecte ideile și contribuțiile celorlalți colegi. Este o ocazie minunată pentru ei să exploreze lumea artei și să-și exprime liber creativitatea într-un mediu stimulativ și prietenos.
Profesor: Nicoleta Ioniță
Origami este arta prin care un simplu pătrat de hârtie se transformă, numai prin pliere, într-o figurină tridimensională. Acest proces îi uimește și îi încântă pe cei mici, iar în momentul în care, ajutați de un specialist, realizează singuri un astfel de model, satisfacția lor este cu atât mai mare.
Nu puține sunt beneficiile și cunoștințele pe care copiii le dobândesc din punct de vedere geometric, în cadrul unui club de origami, însă cel mai important e că învață lucruri complexe fără a avea senzația că sunt puși să învețe. O fac prin joc și voie bună și obțin lucrări de care sunt mândri și încântați.
Profesor: Adina Rusu
În cadrul clubului, copiii vor avea ocazia să lucreze sub îndrumarea autorului și profesorului Mihai I. Grăjdeanu, care le va ghida pașii într-o călătorie captivantă ce îmbină arta benzilor desenate cu dezvoltarea personală. Micii artiști vor învăța să se exprime și să își exploreze potențialul într-un mediu prietenos și creativ, creând personaje originale, dezvoltând povești fascinante și construind lumi unice.
Benzile desenate pe care le vor realiza vor fi inspirate de valorile școlii Aletheea, cum ar fi respectul, empatia, adevărul sau diversitatea, ajutându-i pe copii să le înțeleagă mai bine, să găsească soluții pentru provocări și să reflecteze asupra momentelor din viața lor. Vor învăța tehnici de bandă desenată adaptate vârstei și nivelului lor, astfel încât să le stimuleze creativitatea, abilitățile artistice și exprimarea individuală prin desenul secvențial și scrierea creativă. La final, lucrările vor fi tipărite în revista de benzi desenate – Universul Aletheea!
Mihai Ionuț Grăjdeanu este autor și profesor de benzi desenate. A inițiat și promovat în România o metodă de predare în şcoli (B.D.A.Ș.) și a dezvoltat conceptul de muzeografie prin benzi desenate. A inițiat, sub egida Comitetului Olimpic și Sportiv Român, în parteneriat cu Academia Olimpică, „Olimpiada de Benzi Desenate”, o competiție dedicată elevilor de școală generală și liceu. În 2023 a fondat Centrul de Educație şi Formare prin Benzi Desenate la Muzeul Național al Literaturii Române.
Profesor: Mihai Ionuț Grăjdeanu
În cadrul clubului de dramă NU există greșeală – există doar ÎNCERCARE! Și, cu fiecare încercare, copiii descoperă ceva nou, distrându-se totodată împreună cu colegii. Într-un astfel de club, joaca și jocul nu sunt interzise – ele sunt chiar obligatorii!
Lumea actoriei este despre joacă, despre expunere, despre curaj, despre reflectare și încercare. Cei mici pot fi cine vor și cum vor ei, pot împrumuta diferite „măști” și pot explora situații noi. Astfel, ei se pot autocunoaște, pot afla care le sunt limitele și de ce anume sunt în stare, și își demonstrează singuri că pot mult mai mult decât și-au închipuit inițial.
Profesori: Smaranda Caragea, Silvia Bem
Clubul de chitară propune o abordare teoretică și practică, conform vârstei, punând accentul pe educarea auzului și ritmului. Copiii vor deprinde noțiuni introductive de teoria muzicii sub forma unor jocuri, tehnică instrumentală și vocală corectă, acorduri de bază și simțul ritmic. Cursanții își vor îmbogăți repertoriul muzical cu piese din toate genurile muzicale.
Profesor Andrei Lăzăroiu
Clubul de pian încurajează copiii să se apropie de muzică și să o înțeleagă mai bine. Muzica nu doar că are un rol important în dezvoltarea copiilor, dar e și un prieten de nădejde. Referindu-ne la studiul pianului, acesta îmbunătățește abilitățile muzicale prin creșterea gradului de conștientizare a ritmului, prin dezvoltarea auzului și prin dobândirea unei agilități intelectuale și fizice.
Cum îmi place să spun mereu, cred că studiul pianului este cea mai bună gimnastică pentru creier și îmbrățișare pentru suflet.
Profesor: Ana Maria Joian
SPORT
Jocul de volei oferă atractivitate și accesibilitate deoarece poate fi jucat atât afară, cât și în sala de sport. Practicarea acestui sport ajută la construirea unor abilități de formare a caracterului, cum ar fi cea de leadership, munca în echipă, respectul și comunicarea, dar contribuie și la menținerea sănătății și a dirijării disciplinate a energiei copiilor.
Profesor: Răzvan Romila
Sportul a constituit dintotdeauna o sursă de relaxare, dar și de deprindere a abilităților de comunicare și colaborare. Am ales ca, prin clubul de fotbal, respectiv încurajarea fair-play-ului, a spiritului de echipă și a competiției, să contribuim la dezvoltarea armonioasă a copiilor. Mai mult, fiind un sport popular, fotbalul poate fi folosit ca un stimulent al implicării pro-active în viața școlii, în mediul social în general.
Profesor George Enescu
Jocul de baschet incită la acțiune și oferă mii de posibilități, de noi experiențe, atitudini și trăiri. Clubul de baschet vine în întâmpinarea nevoilor elevilor pentru a favoriza procesul de creștere, o dezvoltare fizică armonioasă, o creștere a activității motrice și a spiritului competitiv.
Profesor: Răzvan Romila
Handbalul este un sport de echipă care îi ajută pe copii să petreacă un timp frumos alături de ceilalți. Prin practicarea lui, ne propunem dezvoltarea capacităților motrice, a atenției, a sportului de echipă și a fair-play-ului.
Iniţial, ne vom concentra pe acomodarea cu mingea, învățând tehnici precum driblingul, pasa şi aruncarea mingii la poartă. După ce copiii vor fi confortabili cu noțiunile de bază ale sportului, ne vom împărți în echipe și ne vom distra practicând diferite exerciții. Între acestea, vom încerca permanent anumite jocuri distractive de mişcare, care nu numai că îi vor încânta pe cei mici, ci îi vor și ajuta să-şi dezvolte atenţia, viteza de reacţie, viteza de execuţie și să lucreze în echipă.
Profesor Vali Băcilă
Tenisul este cel mai răspândit sport individual dintr-un motiv foarte ușor de intuit. Oamenii, indiferent de culoare, gen sau vârstă, se simt bine jucând tenis. Plecând de la acest adevăr, obiectivele noastre în cadrul antrenamentelor sunt foarte limpezi: să-i ajutăm pe copii să descopere bucuria de a juca tenis împreună, concomitent cu deprinderea tehnicii moderne a loviturilor și a deplasării în teren în așa fel încât jocul lor să poată evolua neînfrânat, atât de mult cât își doresc.
Profesor: Vali Băcilă
Pe parcursul lecțiilor de dans vom învăța atât pași, figuri, coregrafii de dans modern, cât și de dans sportiv.
Dansul modern este reprezentat de mișcări distractive, mișcări care nu necesită o tehnicitate avansată, iar melodiile pe care vom dansa sunt de actualitate, majoritatea dintre ele fiind la tv/radio în momentul în care învățăm coregrafia.
Dansul sportiv va fi reprezentat de Cha Cha, Vals Lent, Vals Vienez, la care vom adăuga și un dans latino, Salsa. Aceste stiluri necesită o tehnicitate mai mare, figuri stricte și o poziție foarte bine determinată a posturii și a brațelor.
Profesor: George Drăghici
Cred că trăim într-o lume cu prea multe TO DO-uri, prea multe lucruri de făcut și nu mai avem timp să râdem și să ne distrăm alături de alți oameni. Acest program încărcat îl văd și în rândul copiilor, fapt ce mă întristează foarte tare. De aceea, m-am gândit să vă ofer clubul SURVIVOR URBAN, a cărei deviză este SHARE JOY, pentru că bucuria împărtășită cu ceilalți este exponențial mai mare.
Obiectivul principal este acela de a le readuce copiilor zâmbetul și sclipirea din privire, prin activități amuzante și distractive. În acest fel, ei vor fi mai încrezători în forțele proprii, mai perseverenți și mai curajoși, găsind soluții creative la provocări atât în activitățile individuale, cât și de echipă.
Dacă îți plac aventurile și distracția, vino și tu! Am pregătit muuuuulte suprize.
Profesor: Dorina Opran
COMUNICARE / DEZVOLTARE PERSONALĂ
Gândirea e aia care judecă pe toată lumea?
Nu, e o abilitate cognitivă, adică o putere pe care ți-o dă cunoașterea!
Și e nevoie de ea?
Da! Mai ales acum, când informațiile ne bombardează pe toate căile, avem nevoie să le discernem pe cele bune de cele rele, pe cele adevărate de cele false, adică să gândim clar și rațional, cu precizie, sistematic, urmând regulile logicii și ale argumentării științifice.
Dacă vii la club, vei deprinde superputerea asta de gânditor critic (pe care o ai deja, dar o vei crește aici) și vom crea împreună o adevărată echipă pricepută într-ale debate-ului! Vii?
Profesor: Cătălina Matei
P
Prin programa construită pe baza celor mai noi studii despre învățare, copiii sunt echipați cu abilitățile necesare să construiască, să rețină și să prezinte un discurs, prezentare sau proiect. Orele cuprind și studii de caz despre marii oratori care au contribuit la dezvoltarea comunicării în public, astfel încât, la final, vor avea și un bagaj consistent de cultură generală.
Programa de studiu pentru întregul an școlar cuprinde:
Incursiune în istoria Public speaking.
Pașii realizării unei prezentări: documentarea, selectarea și organizarea informațiilor.
Cum să începi și să închei o prezentare.
Cum să prezinți: gesturi, mimică, contact vizual, postură, mișcare scenică, voce (inflexiuni, ritm, ton).
Etapele reținerii prezentării.
Înțelegerea emoțiilor.
În fiecare modul, toate informațiile sunt puse în valoare prin proiecte pe care le vor prezenta în fața colegilor. Astfel, copiii vor practica ceea ce învață și vor deveni mai încrezători în ei înșiși. Programa de curs este adaptată pentru ciclul primar și gimnazial. Marele câștig al participării la club este că elevii vor fi pregătiți să facă prezentări mai bune și la celelalte materii, iar să știe să comunice în public e o abilitate pentru toată viața.
Profesor: Laura Dragomir, Powerful Communication
E CE să îți aduci copilul la KEN Academy? Pentru că educația antreprenorială și financiară în viața copiilor noștri a devenit deja obligatorie pentru a-i ajuta să se descurce și să-și construiască propriul drum! Pentru că noi, părinții, ne dorim copii încrezători în ei înșiși, care să acționeze și să-și transforme visurile în realitate și să fie independenți din punct de vedere financiar. Pentru că ei, copiii, au spirit antreprenorial, au idei de proiecte și visează să-și facă o afacere prin care să-și monetizeze pasiunea.
CE FACEM la KEN? Copiii devin familiarizați cu conceptele de bază ale unei afaceri și își construiesc proiecte antreprenoriale. De asemenea, își dezvoltă inteligența financiară și o serie de abilități antreprenoriale (comunicare și abilități de prezentare, lucrul în echipă, leadership, creativitatea, project management, gândire critică, etc)
CUM? Curriculum-ul este 100% practic: sesiuni de învățare prin joc. Copiii se întâlnesc cu antreprenori și specialiști, organizează 2 târguri de vânzare reale (profitul este al lor!), fac vizite în organizații menite să-i ajute să înțeleagă noțiunile de afaceri, își construiesc și fac un pitch pentru a-și sustine ideile / proiectele de afacere.
Programul educațional este conceput pentru un parcurs de 3 ani, timp în care copilul învață concepte de business noi și își dezvoltă abilități noi.
Profesor Veronica Dungă
„O oră de poveste” este un club de lectură destinat elevilor din clasele primare, organizat în biblioteca Școlii Aletheea, de Iulia Scutaru, bibliotecară și absolventă de teatru. Din pasiune pentru povești și iubire pentru copii, Iulia s-a lăsat inspirată de interacțiunile cu cei mici și este cofondatoarea proiectului Taimălai cu povești – un demers de lectură dedicat tuturor celor care cred în puterea vindecătoare a cititului împreună.
Clubul le oferă elevilor lectură ghidată, activități creative și cărți atent alese, într-un spațiu cald și prietenos. Așa cum bine știm, cititul dezvoltă imaginația, gândirea critică și empatia – abilități esențiale pentru creșterea armonioasă a copiilor. Pentru că fiecare carte deschide o nouă lume, iar cititul seamănă în suflete semințele curiozității, ale visării și ale creșterii frumoase, scopul nostru este de a cultiva bucuria lecturii, de a încuraja exprimarea și înțelegerea dar și de a lega prietenii prin povești. Citim împreună, creștem împreună!
Profesor: Iulia Scutaru
Clubul de religie dedicat elevilor din clasele primare este un spațiu de întâlnire în care credința, bunătatea și curiozitatea se împletesc cu povestea, jocul și învățarea. Gândit ca un spațiu de descoperire, clubul le oferă copiilor ocazia să înțeleagă pe înțelesul lor, într-un mediu și mod prietenos, cum s-au născut și cum trăiesc marile religii ale lumii. Activitățile sunt alese cu grijă pentru a-i ajuta pe cei mici să înțeleagă valorile creștine, să pună întrebări și să descopere, în ritmul lor, ce înseamnă să trăiești cu iubire, respect și recunoștință.
🌍 Ce facem la club?
🔹 Descoperim povești, simboluri, tradiții și personaje importante din diverse religii
🔹 Aflăm ce au în comun marile credințe și ce le face unice
🔹 Ne exprimăm prin desen, poveste, joc și discuții ghidate
🔹 Cultivăm curiozitatea, respectul și deschiderea față de diversitate
🌟 De ce un club de religie?
Pentru că spiritualitatea nu este o lecție de învățat pe de rost, ci o călătorie a inimii. Pentru că cei mici învață cel mai bine prin emoție, prin joacă și prin puterea exemplului.
Pentru că, dincolo de diferențe, religiile vorbesc despre valori umane fundamentale: iubire, compasiune, dreptate și speranță. Pentru că înțelegerea celuilalt începe cu cunoașterea. Și pentru că lumea devine un loc mai bun atunci când învățăm să vedem cu inima, nu doar cu ochii.

