Suntem pe ultima sută de metri cu înscrierea la cea de-a treia ediție a conferinței naționale „O altfel de educație pentru o altfel de generație”, organizată de Școala Aletheea în parteneriat cu Casa Corpului Didactic, ce va avea loc pe data de 19 mai 2018.
Vă invităm să luați parte la un caleidoscop de ateliere practice dedicate cadrelor didactice din învățământul pre-universitar.
Cu toții suntem preocupați de dezvoltarea durabilă, dar care este rolul profesorului și cum pot fi aceste concepte implementate în clasă, în lucrul direct cu copiii?
Conferința va consta într-o serie de ateliere practice, desfășurate în două sesiuni. Fiecare participant va putea alege să participe la 2 ateliere – un în sesiunea I, de la ora 10.00 și altul în sesiunea a II-a, de la ora 12.00.
Vă așteptăm cu drag să vă înscrieți la ateleriele pregătite de colegii nostri:
Atelier – “Sorobanul”– instrument de calcul folosit la grădiniță și ciclul primar (preșcolar și primar) – prof. Alis Bodea
Sorobanul este un “dispozitiv de calcul” tradițional japonez, cunoscut și sub numele de “abac”. Pe Soroban se pot efectua operații matematice mentale, precum adunare, scădere, înmulțire, împărțire etc.
În viaţa de zi cu zi şi în activitatea de învăţare care implică matematica, se folosește cu precădere emisfera stângă a creierului. Aritmetica mentală japoneză, “Anzan”, pune în funcţiune şi emisfera dreaptă, fapt care aduce o contribuţie majoră la dezvoltarea creierului ca întreg.
Beneficiile aduse de aritmetica mentală japoneză:
- dezvoltarea emisferei cerebrale drepte;
- dezvoltarea creativităţii;
- viteză mare de analiză şi procesare – efectuarea calculelor aritmetice mai rapid;
- învăţare fără stres.
Atelier – Joc și mișcare (preșcolar și primar) – prof. George Enescu și prof. Vasile Băcilă
La nivel preșcolar și primar, jocurile reprezintă principala modalitate de învățare și exprimare.
Vrei să încerci o altă abordare a activităţilor cu caracter motric? Lasă copilul din tine să se afle jocuri noi, pe care le poți juca apoi cu alți copii, de toate vârstele. Sunt jocuri ce satisfac nevoi fizice și cognitive.
Ia-ţi cu tine voia bună, pantaloni, tricou şi pantofii de sport.
P.S. Este posibil să ieşi din zona de confort, dar distracţia este garantată!
Te aşteptăm!
Atelier – Fenomenul Bullying – Decât să-l urâm, mai bine să-l combatem (preșcolar, primar și gimnaziu) – consilier Bianca Stănescu
Disprețuim fenomenul Bullying și ne-am dori cu toții ca el să nu existe în școala noastră, în clasa pe care o avem sau în familie. Totuși, acest fenomen este mult mai des întâlnit decât ne place să credem, fiind prezent încă de la grădiniță. Bullying-ul este un comportament ostil, de excludere, de umilire și de luare în derâdere a cuiva. În cazul în care nu este depistat la timp, poate lăsa urme asupra dezvoltării copiilor.
În cadrul acestui atelier, ne propunem să facilităm înțelegerea fenomenului și descoperirea formelor de manifestare. Împreună vom găsi cele mai eficiente strategii de intervenție pentru comportamentele disruptive ale copiilor, participând astfel la prevenția și stoparea acestora. Îndreptându-ne atenția și eforturile asupra acestui fenomen, îi vom ajuta pe copii să se bucure de cât mai multe experiențe plăcute, să crească frumos și sănătos și să fie niște adulți conștienți și asumați.
Atelier – Arte cu de toate – structuri tridimensionale (preșcolar și primar) – prof. Cristina Rizea
Le vezi în jurul tău, îți plac sau nu, le porți, le ai în casă, dar nu știi cum se realizează. Ai vrea să știi cum au fost create și dacă se pot face și din alte materiale?
Super!
În cadrul atelierului “Arte cu de toate – structuri tridimensionale” vei avea ocazia să descoperi ce sunt structurile, cum se realizează și din ce materiale le poți crea. Vom discuta despre diferențele dintre structuri și texturi, cum le poți deosebi și vei afla noțiuni de compoziție, menite să te ajute în crearea viitoarelor proiecte la AVAP.
Atelier – Abordarea interdisciplinară a limbilor străine (primar și gimnaziu)- prof. drd. Sorana Ghițea
Într-o lume a mișcării și a vitezei în care accesarea tradițională a domeniilor tematice a devenit neatractivă pentru elevi, acest atelier încearcă să așeze într-un con de lumină beneficiile abordării de tip interdisciplinar.
„Ce reprezintă interdisciplinaritatea?” și „Care este impactul pe care îl poate avea asupra proceselor cognitive și asupra proceselor de învățare?” Sunt întrebările principale cărora atelierul va încerca să le aducă un răspuns în plan teoretic. În mod practic prezentarea se va concentra pe felul în care putem ataca în manieră interdisciplinară domeniul ofertant al limbilor străine.
Atelier “Muzică și mișcare” (preșcolar și primar) – prof. Bianca Presiceanu și prof. Andrei Lăzăroiu
De la cea mai fragedă vârstă, reacţia spontană şi naturală a copilului este mişcarea. Respectând acest specific, combinarea audiţiei şi a cântecului cu mişcarea este pe deplin motivată, asigurându-se prin aceasta o practică muzicală tip joc.
Atelierul de Muzică şi mişcare îşi propune să ofere și să creeze împreună cu participanții, bună dispoziție, spirit de echipă, atmosferă relaxantă și cât mai creativă necesară cântului și jocului, dezvoltarea imaginației și a spontaneității.
Printr-o abordare interactivă, intuitivă, vom face legătura între muzică, ritm, armonie, joc și mișcare corporală. Nu vor lipsi desenul și acompaniamentul.
Atelier – Managementul clasei în clasa pregătitoare – (primar) – prof. Florentina Vasile
Atelierul își propune o călătorie motivantă, într-o lume veselă, colorată, inocentă și plină de surprize. Această lume se numește CLASA PREGĂTITOARE. De multe ori pare a fi complicată și greu de înțeles de aceea vom încerca să împărtășim bune practici în direcția resurselor educaționale și a activităților de învățare:
- vom realiza materiale didactice;
- vom face cunoștință cu povești, în funcție de valori;
- ne vom juca.
Vă aștept cu mare drag!
Atelier – Antrenează-ți mintea – exemple concrete de stimulare a gândirii laterale (primar) – prof. Grațiela Bălcescu
Scopul gândirii este acela de a culege informații și de a le folosi în cel mai eficient mod cu putință. Pentru a face asta, avem nevoie să știm cum să creăm noi modele conceptuale și să scăpăm de dominația celor învechite. Gândirea verticală (logică) se ocupă cu crearea și dezvoltarea modelelor, iar gândirea laterală se axează pe restructurarea acestor modele (intuiția) și determinarea apariției unor modele noi (creativitatea).
Atelierul nu urmărește să introducă un subiect neapărat nou, ci mai degrabă să arate că gândirea laterală se poate dezvolta prin exercițiu/antrenament. În acest sens, vă propunem un set de exerciții și teme, aplicabil în orele de curs și nu numai, vizând toate grupele de vârstă.
În loc să așteptăm pasiv să avem intuiții și să devenim creativi, putem încerca să realizăm acest lucru folosind gândirea laterală într-o manieră practică și deliberată.
Atelier Origami – (preșcolar și primar) – Adina Rusu
Origami este arta prin care un simplu pătrat de hârtie se transformă, numai prin pliere, într-o figurină tridimensională. Acest proces îi uimește și îi încântă pe cei mici, iar în momentul în care, ajutați de un specialist, realizează singuri un astfel de model, satisfacția lor este cu atât mai mare.
Nu puține sunt beneficiile și cunoștințele pe care aceștia le dobândesc din punct de vedere geometric, în cadrul unui astfel de atelier, însă cel mai important e că învață lucruri complexe fără a avea senzația că sunt puși să învețe. O fac prin joc și voie bună și obțin o lucrare de care sunt mândri și încântați.
Adina Rusu este președintele Asociației De Origami România și absolventă a Facultății de Pedagogie Primară și Preșcolară. A descoperit arta împăturirii hârtiei acum 9 ani și a împletitit-o într-un mod util cu dragostea față de copii, realizând cursuri și ateliere prin care îi aduce pe cei mici în fața pătratelor de hârtie.
Atelier Points of You® – “Educația ca inspirație, nu doar informație!” (preșcolar, primar și gimnaziu) – Oana Niculae
Vă veți număra printre mentorii copiilor pe care-i îndrumați zi de zi și le veți rămâne în inimi, nu doar ca dascălii de la care primesc lecții, dar și ca modele de viață; veți lăsa cu ei moștenirea unui cuvânt, stări, emoție, valoare.
Intenția întâlnirii este de a vă însufleți rolul de elev și cel de profesor, rolul de mentor și cel al învățăcelului care va păstra și folosi în viață valoarea primită, să explorăm experiența duală a procesului de învățare – cel ce oferă și cel ce primește.
Întâlnirea interactivă de o oră și jumătate va fi moderată de Oana Niculae, coach, Country Leader & trainer al sistemului Points of You®, profesionist cu peste 500 de ore de livrare și sistem ce oferă atât instrumente creative cât și metodologia necesară unei astfel de explorări în noi și în timp, trecând de la proiecție și introspecție la acțiuni concrete, totul pentru extinderea și valorificarea propriilor înțelegeri.
Atelier – Rolul activităților comunicative (și al jocurilor) în învățarea limbilor străine – prof. Iulia Nițu
Scopul final al cursului de limbi străine este comunicarea eficientă în viața de zi cu zi. Board games, jocuri de rol, jocuri bazate pe schimbul de informații, discuțiile tip piramidă… În ce fel ne ajută să îi ghidăm pe elevi către atingerea obiectivelor? Cum le putem folosi în clasă? În ce etapă a lecției le putem integra? Unde găsim activitățile potrivite? Cum le putem crea noi înșine? Te invit la un atelier în care să discutăm despre rolul activităților comunicative în orele de limbi străine, să ne împărtășim experiența și să facem schimb de idei, astfel încât să putem pleca cu toții cu o perspectivă nouă, care să aducă un suflu proaspăt în sala de clasă.
Atelier – Beading- (primar și gimnaziu) – prof. Mădălina Nicolescu
Mărgelitul este o îndeletnicire veche de mii de ani. Arta handmade nu ține doar de îndemânare, prin ea socializăm, întâlnind persoane cu aceeași pasiune. Îndemânarea stimulează creativitatea, generează o stare de bine, de relaxare a minții și a trupului. Prin mărgelit reușim să realizăm obiecte personale și personalizate folosind metode și modele tradiționale îndrăgite în întreaga lume.
Atelier – Dezvoltarea relaționării emoționale – (primar și gimnaziu) – consilieri Bogdan Godja și Lavinia Florea
Participând la atelier vei afla despre:
- perspective didactice și psiho-emoționale ale relației profesor-elev;
- spațiul de învățare dintre profesor și elev;
- managementul clasei – democratic și echilibrat: realitate sau utopie?
- exerciții practice de recunoaștere a propriilor emoții;
- reconectare cu sinele profesorului și aplicații de dezvoltare personală;
- întâlnirea emoțională profesor-elev;
- autocontrolul profesorului și gestiunea emoțională rapidă: combaterea stresului, a anxietății, a emoțiilor negative.
Atelier – Joc și improvizație teatrală – (primar și gimnaziu) – prof. Georgiana Niculae și prof. Catălina Ion
Acest atelier își propune să ofere cadrelor didactice resurse de dezvoltare personală care să contribuie la îmbunătățirea calității educației. De exemplu puteți descoperi ce valoare adaugă la învațare jocurile: de cunoaștere, de improvizație, de atenție și concentrare. Elevii sunt oglinda noastră. Astfel, cu cât copiii vor simți implicarea și dăruirea noastră, cu atât mai mult vor experimenta sentimentul dragului de școală.
De ce să vii la atelierul nostru?
- pentru că vrei să îți educi elevii cu iubire și vrei să faci din fiecare lecție un spectacol;
- pentru că îți dorești ca elevii tăi să aibă curajul să se exprime liber;
- pentru că ții cont de una dintre nevoile de bază ale copiilor – jocul.
Atelier – Fusul cu zurgălăi (primar) – prof. Daniela Stoicescu
În cadrul atelierului veți experimenta activități de învățare care țintesc dezvoltarea gândirii creative. Punctul de plecare îl constituie legenda Fusului cu zurgălăi – legenda unui obiect unic în lume. În anul marii uniri, vino să vezi cum îi putem ajuta pe copiii noștri să fie curioși și să-și dorească să știe mai multe despre cum suntem noi, românii.