Am început înscrierile pentru cea de-a doua ediție a Conferinței Naționale „Educație ALTFEL pentru o generație ALTFEL”, realizată în parteneriat cu CCD București (20 mai 2017). Conceptul de dezvoltare durabilă este în continuare unul pentru care avem un interes major. Vă invităm să explorăm împreună concepte educaționale de actualitate, în cadrul atelierelor practice pe care vi le prezentăm mai jos.
Calendarul activităților și modalitatea de înscriere
Dacă doriți să luați parte la programul extins pe care le-am pregătit, puteți să vă înscrieți completând formularul online găzduit pe site-ul CCD București (vezi mai jos). Perioada de înscriere este 12 aprilie 2017 – 10 mai 2017.
ACCESEAZĂ FORMULARUL
Taxa de participare este de 80 de lei și include cheltuielile pentru mapa și diploma conferinţei, materialele pentru ateliere, pauzele de cafea și pauza de prânz.
Informații complete despre program, organizatori și înscriere găsiți pe pagina dedicată conferinței.
Vă așteptăm cu drag!
Descrierea atelierelor
Beading – Prof. pentru învățământul primar Mădălina Nicolescu, Școala Aletheea, București
Atelierul de beading (mărgelit) îmbină creativitatea cu tehnica specifică acestui meşteşug. Folosit foarte des în trecut, dar care a revenit în ultimul timp printre îndeletnicirile noastre, beadingul este o terapie, o modalitate de ocupare a timpului liber și un hobby pentru pasionații de artă și frumos.
Necesită răbdare, îndemânare, multă pasiune și dorintă de a face lucruri frumoase și unice. Copiii sunt foarte atrași de acest meșteșug, își însușesc repede toate tehnicile de lucru, realizând obiecte unice, spectaculoase, pline de inventivitate și culoare.
„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate”– Mihai Stamatescu, director educațional ciclul gimnazial Școala Aletheea, București
Conținutul se adresează profesorilor din învăţământul primar care predau ISTORIE la clasa a IV-a.
Activităţile acestui atelier îşi propun trei obiective: familiarizarea profesorilor din învâţământul primar cu Programa şcolară de istorie pentru clasa a IV-a; realizarea unor exerciţii de asumare a libertăţii profesorului în proiectarea didactică a orelor de istorie la clasa a IV-a; prezentarea unor metode interactive de predare-învăţare a istoriei la clasa a IV-a.
„Lectură și scriere critică” – prof. drd. limba și literatura română Aniela Mancaș, Școala Aletheea, București
Atelierul se adresează tuturor celor interesați de abordarea interogativă a textelor literare și nonliterare.
Activitățile propuse se bazează pe folosirea unor tehnici și strategii din domeniul gândirii critice, precum organizatori grafici, analogii sau tehnici interactive.
„Gamification in the Classroom” – prof. limba engleză și științe John Riley, Școala Aletheea, București (atelier în limba engleză)
Profesorul John Riley din comunitatea Aletheea vă invită la atelierul „Gamification in the Classroom”, ce propune folosirea unor mecanisme împrumutate din lumea jocurilor.
De ce?
Pentru a folosi la clasă un sistem bazat pe recompense care încurajează comportamentele pozitive și antrenează intens aptitudinile necesare în secolul XXI – colaborarea, gândirea critică și independența.
Abilitățile non-cognitive și învățarea – cinci elemente cheie pentru o pedagogie a echilibrului – prof. dr. Magda Balica, Institutul de Științe ale Educației, București
Atelierul este o invitație de a explora împreună lumea abilităților noncognitive și a rolului acestora în învățare. Ne propunem să răspundem împreună la următoarele întrebări: Ce sunt abilitățile non-cognitive? Ce rol au abilitățile non-cognitive în învățare? Cum putem identifica abilitățile non-cognitive, atât la elevi, cât și în comportamentul nostru ca profesori? Cum putem construi împreună cu elevii noștri un spațiu în care să creștem împreună echilibrați, optimiști și cu drag de învățare autentică?
Atelierul presupune o participare deschisă și interactivă, în care fiecare participant acționează, simte, analizează și apoi notează cele învățate sau descoperite într-un jurnal personal. Vom testa împreună exerciții și activități simple de dezvoltare a abilităților non-cognitive pe care le putem utiliza apoi la clasă, cu elevii noștri. Participanții interesați vor avea șansa de a participa în anul școlar viitor (2016-2017) la activități de follow-up privind impactul activităților de dezvoltare a abilităților non-cognitive la clasă.
„Profesorul inteligent emoțional – educăm conștient” – director educațional pentru ciclul primar Daniela Stoicescu și consilier educațional Bogdan Godja, Școala Aletheea, București
Atelierul intitulat „Profesorul inteligent emoțional – educăm conștient” se adresează cadrelor didactice, consilierilor școlari și specialiștilor în educație, urmărind să găsească răspunsul următoarelor întrebări:
- Ce ne stresează cel mai mult?
- De ce reacționăm atât de necontrolat la furie?
- Cum învățăm să ne temem?
- La ce folosește plânsul?
- De câți prieteni avem nevoie ca să fim fericiți?
Pe lângă răspunsurile la aceste întrebări, pe care le vom descoperi împreună în cadrul atelierului, e posibil să înțelegem că, într-un viitor nu foarte îndepărtat, posibil chiar de mâine, cel mai inteligent profesor va fi considerat acela care, pe lângă citit, scris și socotit, își va învăța elevii să descifreze magia care este Omul.
Iar asta înseamnă propria educare și dezvoltare personală pe coordonatele comunicării intra-personale și inter-personale, fără de care este dificil să gestionezi un proces educativ conștient, binefăcător, aplicat corect de ambele părți.
„Alfabetul altfel – Ce ne învață azi litera …. ?” – Prof. pentru învățământul primar Grațiela Bălcescu, prof. de educație plastică Cristina Rizea, Școala Aletheea, București
Atelierul propune o abordare altfel a predării/intuirii literelor alfabetului.
Conținutul se adresează atât profesorilor pentru învățământ preșcolar, cât și primar și presupune un design altfel al literelor alfabetului limbii române, însoțit de exemple de activități de învățare care conduc școlarul mic către o explorare interdisciplinară a realității înconjurătoare.
“Managementul comportamental al clasei de elevi” – Ana Maria Pîsla, Sebastian Groza și Roxana Elena Țuicu, psihologi în cadrul Asociației de Intervenție Terapeutică pentru Copil și Familie “Activity”
Adesea, în calitate de cadre didactice, părinţi sau psihologi şcolari ne lovim din partea copilului de anumite comportamente indezirabile (se ridică din bancă, vorbeşte peste ceilalţi, cântă în oră, loveşte colegii, pierde obiectele personale, se uită pe pereţi etc.) care apar în mediul şcolar.
Modul în care realizăm o intervenţie comportamentală în mediul şcolar este subiectul acestei prezentări. În cadrul ei, vom atinge concepte precum: disciplinare, operaţionalizarea problemei, metode de evaluare a comportamentului, analiza funcţională, strategii de gestionare a comportamentului.
“Dezvoltarea abilităților emoționale – aplicabilitate în clasă de elevi” – psihologi consilieri educaționali Bianca Stănescu și Ionel Mocanu, Școala Aletheea, București
Ca și cadre didactice sau ca părinți, vorbim tot mai des despre copii care se enervează ușor, care nu își controlează stările impulsive, care sunt agresivi sau care nu au reușit să se adapteze la trecerea de la grădiniță/din familie la mediul școlar.
În acest context, apare importanța dezvoltării abilităților emoționale pentru copiii din ciclul primar. Modalitatea în care putem dezvolta abilitățile emoționale ale copiilor în cadrul școlii este subiectul acestei prezentări. Vom dezbate pe larg concepte precum: emoții, abilități emoționale, autoreglare emoțională, invalidare și validare emoțională.
Muzică și mișcare – prof. dr. Anca Ilea, Sibiu
Atelierul Muzică şi mişcare îşi propune să ofere și să creeze împreună cu participanții, atmosfera și trăirea specifice copiilor atunci când sunt în contact nemijlocit cu muzica ce le place – cântă, se mișcă ritmic, dansează, acompaniază și chiar desenează…
Suportul activității îl constituie Caietele EMI, concepute spre a susține această idee. În primele două clase (EMI 1 și EMI 2), toate elementele de limbaj muzical sunt preluate intuitiv, punctate sugestiv și atractiv pentru copii, prin mişcare, desen sau acompaniament. În următorii doi ani (EMI 3 și EMI 4) are loc conştientizarea şi asocierea acestor percepţii cu termenii și semnele specifice, ceea ce devine un proces firesc și simplu.
Experienţa EMI, valorificată creativ, oferă copiilor atracție și plăcere pentru ceea ce fac, încredere în propria capacitate, lejeritate și spontaneitate în atitudine, bucuria învățării unui limbaj fascinant. Te aștept cu drag să cântăm!
Citește și:
Cum a fost la prima conferință Aletheea